Skip links
Wirtualne podróże

WIRTUALNE PODRÓŻE – EDYCJA IV

MOŻNA SIĘ ZGŁASZAĆ. PROJEKT RUSZA NA POCZĄTKU PAŹDZIERNIKA.

POTWIERDZENIA zgłoszeń będę wysyłała w drugiej połowie września.

Zachęcam do umieszczenia banera na stronie, facebooku, blogu Waszych szkól i oznaczania @naukawplecaku lub @wirtualnepodroze. 

Poniżej i obok przydatne materiały i dokumenty.

UWAGA! Nie ma zgody na udział w projekcie. Zdjęć nie trzeba nigdzie wysyłać, w związku z czym bierzecie udział na postawie właściwych zgód w Waszych szkołach. Relacje proszę umieszczać na stronach szkół/placówek. W grupie nie umieszczamy zdjęć z wizerunkiem dzieci. Można umieszczać link do posta np. na stronie szkoły.

LICZNIK PROJEKTU 2024/2025:
397 nauczycielek i nauczycieli
6343 uczennic i uczniów

Pobierz:

Baner na stronę szkoły i planszę do powieszenia w sali, szkole, przedszkolu lub placówce oraz materiały do druku znajdziecie poniżej.

NEWSLETTER Nauka w plecaku

Organizatorka Projektu

Nazywam się Sabina Piłat. Jestem nauczycielką, edukatorką, trenerką, miłośniczką nauki przez działanie i współautorką podręczników do edukacji wczesnoszkolnej „Ale to ciekawe” wyd. MAC Edukacja. Od kilku lat tworzę też filmy edukacyjne dla dzieci na Kanale YouTube – Nauka w plecaku – zajrzyj, zasubskrybuj i korzystaj.
Od lat pracuję z dziećmi i odkrywam z nimi świat. W wolnych chwilach podróżuję i stąd właśnie pomysł na projekt „Wirtualne podróże”, bo jak powiedział Hans Christian Andersen:

„Podróżować to żyć.”.

Życzę Ci, aby udział Twojej grupy w projekcie dał Wam dużo radości, wiedzy i inspiracji do działania! 

Zapraszam Cię też po moc inspiracji na moją stronę na Facebooku – Nauka w plecaku.

PATRONAT HONOROWY:

Partner strategiczny

AKTUALNOŚCI

EDYCJA III Projektu dobiegła końca – zapraszam pod koniec sierpnia 2024 roku po informacje związane z edycją IV.

Do zobaczenia!

ZADANIA PROJEKTOWE

EDYCJA IV to jak co roku:

  • 3 zadania obowiązkowe;
  • 4 zadania dodatkowe do wyboru spośród 13.

Zapraszam na kanał YouTube Nauka w plecaku.

Udział w projekcie

Najważniejsze założenia projektu

  • Projekt edukacyjny „Wirtualne podróże” skierowany jest do szkół, przedszkoli i placówek edukacyjnych
  • W projekcie mogą wziąć udział także rodzice z dziećmi pracujący w trybie edukacji domowej
  • Do projektu mogą przystąpić placówki z terenu Polski, jak i z zagranicy.
  • Projekt zakłada realizację zadań zaproponowanych przez organizatora. 
  • Zadania można realizować zarówno w takcie pracy stacjonarnej, jak i zdalnej. 
  • Organizatorem projektu jest Sabina Piłat „Nauka w plecaku”.
  • Udział w projekcie jest bezpłatny
  • Projekt rekomendowany dla klas 0-5. 

Korzyści z udziału

  • Projekt edukacyjny „Wirtualne podróże” jest dla Ciebie, jeśli chcesz uatrakcyjnić naukę swoich uczniów i dzieci. 
  • W projekcie biorą udział dzieci nie tylko z terenu Polski, ale też uczniowie szkół polonijnych z Europy i świata
  • Projekt rozwija takie kompetencje, jak: wiedza o świecie, kreatywność, skupienie,  otwartość, akceptacja. 
  • Udział w projekcie jest okazją do nawiązania współpracy i znajomości z nauczycielami i zespołami klasowymi z różnych części Polski i świata.  
  • W czasie zadań wykonywanych w ramach projektu „Wirtualne podróże” realizowane są zapisy z podstawy programowej oraz Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej

Podczas trwania projektu realizowane są
Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:

1. Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej.
2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę.
3. Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
4. Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli
5. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych.
7. Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.

Przystąpienie do projektu – EDYCJA IV

  • Zgłoszenia do projektu przyjmowane będą od 1 września 2024 roku.
  • Projekt rozpocznie się 1 października 2024 roku.
  • Przed przystąpieniem należy zapoznać się z regulaminem dostępnym na początku strony.

Partner strategiczny

EDYCJE I, II i III – ZAKOŃCZONE!

Opinie nauczycieli o projekcie!

Niezwykle ważna dla realizacji projektu (zwłaszcza) w naszych warunkach szkoły szpitalnej była możliwość odtwarzania spotkań wirtualnych w czasie najbardziej odpowiadającym warunkom panującym w środowisku placówki leczniczej (między rehabilitacjami, ćwiczeniami, zabiegami; zdarzało się, iż dane spotkanie było odtwarzane kilka razy lub po wskazaniu adresu – linku do spotkania, uczniowie oglądali spotkania w łóżkach szpitalnych). Niezwykle ciepło odbierali i z zaangażowaniem uczniowie realizowali zadania, choć czasami była tylko 2 lub 3 dzieci (co wynikało z ograniczeń pandemicznych na oddziałach).
Udało się „zarazić” młodych ludzi do poznawania świata (zwłaszcza po wymianie pocztówkowej z dziećmi mieszkającymi w Finlandii (zamiast z placówkami w Polsce, poszliśmy o krok dalej :)). Co ciekawe dzieci te mimo, że mieszkały w Finlandii, były „obywatelami świata”- z Rumunii, z Hiszpanii, z Włoch. Opisywały nam w swoich listach nie tylko ciekawostki Fińskie, ale także o swoich rodzinnych stronach. Nasi „szpitalni” uczniowie natomiast opisywali o regionach, z jakich pochodzą, ponieważ na oddziałach przebywają dzieci z różnych stron Polski. Zainspirowało to kilka osób do dokładniejszego poznania swojego rodzimego środowiska.
Projekt bardzo podobał się milusińskim, ich rodzicom, jak również nauczycielom prowadzącym i uczestniczącym w lekcjach otwartych.

Anna, Agnieszka, Agnieszka, Przemysław – czerwiec 2022

Projekt rozbudził ciekawość podróżniczą, poszerzył i wzbogacił wiedzę o Polsce i świecie, był inspiracją do innowacyjnych metod pracy, uwrażliwił na piękno naszego kraju, okolicy, miejscowości…
Renata K. – czerwiec 2022

Dzieciom podobały się wszystkie lekcji online i wykonywanie różnych zadań. Uczeń sam stworzył grafikę interaktywną o Europie (na zajęciach zdalnym nam ją udostępnił). Lekcje były naładowane pozytywną energię. Super!
Aleksandra J., klasa 5 – czerwiec 2022

Dzięki relacjom uczniowie w ciekawy i kreatywny sposób poznawali inne państwa, kulturę, roślinność, zwyczaje, języki. Dzieci chętniej sięgały po lektury, nauczyły się czytać mapę świata, więcej zapamiętały. Prześcigały się w realizacji pomysłów plastycznych i zachęcały innych uczniów do oglądania wycieczek z Panią Sabiną.

Marlena L., klasa 3  – czerwiec 2022

Projekt bardzo nam się podobał. Zrobiliśmy nawet więcej niż było przewidziane w projekcie, który był dla nas inspiracją do odkrywania świata.
Julita G., grupa przedszkolna – czerwiec 2022

Projekt Wirtualne Podróże był bardzo interesujący. Na początku miałam pewne obawy, że pierwszaki nie podołają 🙂 ale udało się!

Anna W. – czerwiec 2022

Widziałam, jak dojrzewają moje specjalne pierwszaki – od wiercenia się na pierwszych spotkaniach, do pełnego zaangażowania na końcowych. Lekcje na żywo były najlepsze!

Katarzyna Z. – czerwiec 2022

Wspaniały projekt edukacyjny, niezwykle ciekawy i angażujący dzieci. Zadania były dostosowane do możliwości i umiejętności uczniów, zachęcały do poszukiwań, poszerzania wiadomości. Udział w projekcie wpłynął na wzbogacenie wiedzy ogólnej moich uczniów, rozwinął u nich umiejętności tworzenia notatek wizualnych, rozwinął ich umiejętności korzystania z sieci internetowej, wyszukiwania materiałów dotyczących odwiedzanych miejsc w Europie. Uczniowie znają wiele krajów, wszystkie kontynenty, potrafią wskazać ich położenie na mapie, operują podstawową wiedzą dotyczącą kierunków świata. Nauczyli się prezentować swoje umiejętności w postaci pracy plastycznej, tworząc indywidualne portfolio a także tworząc własne albumy w postaci ebooka. Uwielbiali rysować z ciocią Bombonierką i wzbogacili swoje albumy tworząc estetyczne ilustracje.

Iwona P., klasa 2 – czerwiec 2022